Archívum
Tantárgy neve (magyarul, angolul) | Polimer kompozitok II. (PhD szig.) | |||
Polymer composites II.
|
||||
Tantárgykód | BMEGEPTDPK2 | |||
Tantárgyjelleg | kontaktórás tanegység | |||
Kurzustípusok és óraszámok (heti/féléves) | kurzustípus: | előadás (elmélet) | gyakorlat | laboratóriumi gyakorlat |
óraszám (heti): | 2 | 0 | 0 | |
jelleg (kapcsolt/önálló): | - | - | - | |
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa | vizsga | |||
Tantárgy kreditértéke | 3 | |||
Tantárgyfelelős | neve: | Toldi Andrea (71525211393) | ||
beosztása: | egyetemi docens | |||
elérhetősége: | atoldy@mail.bme.hu | |||
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység | Polimertechnika Tanszék | |||
http://www.pt.bme.hu | ||||
Tantárgy weblapja | http://www.pt.bme.hu/tantargy.php?id=43&l=m | |||
Tantárgy oktatásának nyelve | magyar, angol | |||
Tantárgy elsődleges mintatantervi jellege | szabadon választható | |||
Közvetlen előkövetelmények | Erős előkövetelmény | nincs | ||
Gyenge előkövetelmény | ||||
Párhuzamos előkövetelmény | ||||
Mérföldkő előkövetelmény | legalább 0 megszerzett kredit | |||
Kizáró feltétel | nincs |
Célkitűzés
A Polimer kompozitok II. c. tantárgy oktatásának célja, hogy részletesen megismertesse a hallgatókat a polimer kompozitok, mint szerkezeti anyagok szerkezetével és mechanikai tulajdonságaival, elõállítási eljárásaival, vizsgálati és modellezési módszereivel, felhasználási lehetõségeivel. A fenntartható fejlődés alapelveit figyelembe véve, a tárgy kitér a megújuló erőforrásból származó származó polimer mátrixok és természetes szálerősítés alkalmazási lehetőségeire, valamint az életciklus végén a polimer kompozitok mechanikai, termikus és kémiai újrahasznosítási lehetőségeire is.
Tanulási eredmények
A tantárgy teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
Ismeri a polimer kompozitok előállításához felhasználható mátrixokat és erősítőanyagokat. Ismeri a polimer kompozitok szerkezet-tulajdonság összefüggéseit. Ismeri a polimert kompozitok modern gyártástechnológiáit. Tisztában van a technológiai paraméterek és kompozit termék tulajdonságainak kapcsolatával. Érti a kompozit alapanyag- és technológiakiválasztás szempontjait. Tájékozott a polimer kompozitok felhasználási területeivel kapcsolatban. Átfogó ismeretekkel rendelkezik a polimer kompozitokra vonatkozó termékszabványok terén. Tudomása van megújuló forrásból származó polimer kompozitok alkalmazási területeiről. Tájékozott polimer kompozitok újrahasznosítási lehetőségeivel kapcsolatban. Tájékozott a reciklált szálerősítés előállítási és felhasználási lehetőségei tekintetében.
Képesség
Képes a felhasználási terület követelményeinek megfelelő kompozit alapanyagot választani. Alkalmazza a polimer kompozitok szerkezet-tulajdonság összefüggéseit a terméktervezés során. Képes a felhasználási terület követelményeinek megfelelő kompozit gyártástechnológiát választani. Elemzi a polimer kompozit minősége és a befolyásoló technológiai tényezők közötti kapcsolatot. Képes a felhasználási terület követelményeinek megfelelő kompozit alapanyagot és technológiát választani. Kiválasztja a felhasználási területnek megfelelő polimer kompozitot. Értelmezi a polimer kompozitokra vonatkozó termékszabványokat. Javaslatot tesz a kőolajalapú alapanyagok helyettesítésére megújuló forrásból származóakkal. Javaslatot tesz a polimer kompozitok újrahasznosítási módjára. Kezeli a reciklált alapanyagok minőségromlását polimer kompozitok tervezése során.
Attitűd
Munkáját, eredményeit és következtetéseit folyamatosan ellenőrzi. Fejleszti a pontos és hibamentes feladatmegoldást, a mérnöki precizitást és szabatosságot szolgáló képességeit. Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti a polimer kompozitokkal kapcsolatos tudását. Érvényesíti a fenntarthatóság és környezettudatosság elvét polimer kompozitok tervezése és gyártása során.
Önállóság és felelősség
Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgatótársaival. Elfogadja a megalapozott szakmai és egyéb kritikai észrevételeket. Elkötelezett a rendszerelvű gondolkodás és problémamegoldás elvei és módszerei iránt. Ismeretei birtokában, elemzései alapján felelős, megalapozott döntést hoz. Elkötelezett a fenntartható fejlődés alapelvei iránt a munkájában.
Oktatási módszertan
Az előadások alapvetően a frontális oktatás technikáját alkalmazva ismertetik meg a hallgatókkal a tudás kompetenciaelemek által meghatározott információkat és szakirodalmat a polimer kompozitok alapanyagai, gyártástechnológiája, alkalmazási területei és újrahasznosítás témakörében. A kis létszám biztosítja a hatékony kommunikációt és interakciót a hallgatók és az oktatók között az előadások során.
Tanulástámogató anyagok
Tankönyv
Czvikovszky T., Nagy P., Gaál J.: A polimertechnika alapjai, Műegyetemi Kiadó, Budapest, 2006. ISBN: 9634206212
Jegyzet
Online elérhető tanulástámogató anyag
http://www.pt.bme.hu/tantargy.php?id=43&l=m
A tantárgyleírás hatályossága
Hatályosság kezdete: | 2019. szeptember 1. |
Hatályosság vége: | 2021. szeptember 1. |
Általános szabályok
A tanulási eredmények értékelése szóbeli vizsga alapján történik. A tanulmányi teljesítményértékelés a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex, szóbeli értékelési módja vizsga formájában, amely a szükséges elméleti ismereteket és alkalmazási készségeket kéri számon a teljesítményértékelés során. A tantárgy teljesítésének feltételeket a szóbeli vizsga sikeres teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
A tárgyhoz nem tartozik szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés.
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
A vizsga elemei:
Írásbeli részvizsga | ||
Kötelezettség: | nincs ilyen vizsgaelem | |
Leírás: | ||
Szóbeli részvizsga | ||
Kötelezettség: | kötelező (rész)vizsgaelem, elégtelen teljesítése elégtelen(1) vizsgaérdemjegyet von maga után | |
Leírás: | A tanulási eredmények értékelése szóbeli vizsga alapján történik. A tanulmányi teljesítményértékelés a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex, szóbeli értékelési módja vizsga formájában, amely a szükséges elméleti ismereteket és alkalmazási készségeket kéri számon a teljesítményértékelés során. A tantárgy teljesítésének feltételeket a szóbeli vizsga sikeres teljesítése. | |
Gyakorlati részvizsga | ||
Kötelezettség: | nincs ilyen vizsgaelem | |
Leírás: |
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben, aláírás megadásában
A tárgyhoz nem tartozik szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés.
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Típusa: | Részarány |
---|---|
Szóbeli részvizsga | 100 % |
Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | ECTS minősítés | Teljesítmény %-ban kifejezve |
---|---|---|
jeles (5) | Excellent [A] | 90 % felett |
jeles (5) | Very Good [B] | 80 % - 90 % |
jó (4) | Good [C] | 70 % - 80 % |
közepes (3) | Satisfactory [D] | 60 % - 70 % |
elégséges (2) | Pass [E] | 50 % - 60 % |
elégtelen (1) | Fail [F] | 50 % alatt |
Az egyes érdemjegyeknél megadott alsó határérték már az adott érdemjegyhez tartozik.
Jelenléti és részvételi követelmények
Az előadások legalább 70 %-án (lefelé kerekítve) jelen kell lenni.
Javítás, ismétlés és pótlás különös szabályai
A javításra, ismétlésre és pótlásra vonatkozó különös szabályokat a TVSz általános szabályaival együttesen kell értelmezni és alkalmazni.
Korábbi eredmény figyelembevétele javítás, ismétlés-javítás esetén: | ||
az időben újabb eredmény felülírja a korábbit |
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | óra / félév |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
vizsgafelkészülés | 21 |
további, a teljesítéshez szükséges munkaidő ráfordítás | 41 |
összesen | 90 |
Tantárgykövetelmények hatályossága
Tantárgykövetelmények hatályosságának kezdete: | 2019. szeptember 1. |
Tantárgykövetelmények hatályosságának vége: | 2024. augusztus 31. |
Elsődleges szak
A tantárgy elsődleges (fő) szakja, amelyen meghirdetésre kerül és amelyhez a kompetenciák kapcsolódnak:
gépészmérnöki_tudományok_PhD_képzés
Kapcsolódás a KKK rendelet céljához és (szakos) kompenetciáihoz
Ez a tantárgy a KKK rendeletben meghatározott, következő kompetenciák fejlesztését szolgálja:
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
A tantárgy teljesítéséhez ajánlott előzetes ismeretek
Tudás típusú kompetenciák
(azon előzetes ismeretek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
polimer anyagtudomány alapismeretek |
Képesség típusú kompetenciák
(azon előzetes képességek és készségek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
nincs |