Archívum
Tantárgy neve (magyarul, angolul) | Projektfeladat | |||
Teamwork Project
|
||||
Tantárgykód | BMEGEVGNWPR | |||
Tantárgyjelleg | kontaktóra nélküli, konzultációval segített önálló munkára épülő tanegység | |||
Kurzustípusok és óraszámok (heti/féléves) | kurzustípus: | előadás (elmélet) | gyakorlat | laboratóriumi gyakorlat |
óraszám (heti): | 0 | 0 | 4 | |
jelleg (kapcsolt/önálló): | - | - | önálló | |
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa | félévközi érdemjegy | |||
Tantárgy kreditértéke | 6 | |||
Tantárgyfelelős | neve: | Dr. Paál György | ||
beosztása: | egyetemi tanár | |||
elérhetősége: | gypaal@hds.bme.hu | |||
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység | Hidrodinamikai Rendszerek Tanszék | |||
http://www.hds.bme.hu/ | ||||
Tantárgy weblapja | http://www.hds.bme.hu/oktatas.php?sm=1&xml=BMEGEVGNWPR | |||
Tantárgy oktatásának nyelve | magyar, angol | |||
Tantárgy elsődleges mintatantervi jellege | kötelező | |||
Közvetlen előkövetelmények | Erős előkövetelmény | nincs | ||
Gyenge előkövetelmény | ||||
Párhuzamos előkövetelmény | ||||
Mérföldkő előkövetelmény | legalább 0 megszerzett kredit | |||
Kizáró feltétel | nincs |
Célkitűzés
A tárgy célja a hallgatók önálló problémamegoldó képességének fejlesztése egy komplex számítási/mérési/tervezési feladaton keresztül. A hallgató a félév elején választ a meghirdetett feladatok közül, amelyet a témavezető oktatóval közösen dolgoznak ki kötetlen időbeosztásban. A félév végén a hallgatók összefoglaló előadást és mini posztert mutatnak be a projektről, az elvégzett feladatokról, és az elért eredményekről.
Tanulási eredmények
A tantárgy teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
Ismeri a munkaszervezés, munkaidőbeosztás hatékony módját. Tisztában van a feladatkidolgozás lépéseivel, eszközeivel. Tájékozott a vonatkozó szakirodalom feldolgozásának módjában. Ismeri a szóbeli és írásbeli kommunikáció megfelelő formáit. A feladat megoldásához szükséges informatikai ismeretekkel rendelkezik. Ismeri a különböző tárgyakból tanult információk szintetizálásának és felhasználásának módját. Alapvető ismeretekkel rendelkezik a prezentációkészítés folyamatáról és eszközeiről. Helyesen értelmezi a témakörben elért eredményeket. Munkájának eredményeit összehasonlítja a fellelhető szakirodalommal. Rendelkezik a feladat megoldásához szükséges szakmai tudással.
Képesség
Képes a hatékony munkaszervezésre, munkidőbeosztásra. Képes feladatait megfogalmazni, az egyes célok eléréséhez eszközöket rendelni. Használja a feladat szakterületének szakirodalmát, forrásait. A feladat során szóban és írásban kommunikációt végez szakmai és szervezési kérdésekben egyaránt. Meglévő informatikai ismereteit a probléma megoldása során használja. Alkalmazza a számára kiadott, jól behatárolt feladat során a műszaki terület legfontosabb terminológiáit és elméleteit. Képes a feladatmegoldás menetét és az eredményeket bemutató előadás megtartására. A feladat összefoglalásában következtet az eredmények használhatóságára, fontosságára. Elemzi saját eredményei és a szakirodalomban fellelhető eredmények közötti különbségeket, hasonlóságokat. Helyesen megoldja a kiírásban szereplő szakmai feladatot.
Attitűd
Munkáját, eredményeit és következtetéseit folyamatosan ellenőrzi. Megszerzett műszaki ismeretei alkalmazásával törekszik a jelenségek megismerésére, törvényszerűségeinek megmagyarázására. Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára. Törekszik az energiahatékonyság és környezettudatosság elvének érvényesítésére. Fejleszti a pontos és hibamentes feladatmegoldást, a mérnöki precizitást és szabatosságot szolgáló képességeit. Eredményeit a szakma szabályainak megfelelően publikálja. Véleményét és nézeteit másokat nem sértve közzéteszi.
Önállóság és felelősség
Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval. Nyitottan elfogadja a megalapozott szakmai és egyéb kritikai észrevételeket. Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában. Ismeretei birtokában, elemzései alapján felelős, megalapozott döntést hoz. Önállóan végzi a feladatok és a problémák végiggondolását és az adott források alapján történő megoldását. Elkötelezett a rendszerelvű gondolkodás és problémamegoldás elvei és módszerei iránt.
Oktatási módszertan
A tantárgy oktatása során a hallgató önállóan dolgozik a választott feladaton oktatója vezetésével. Ehhez hatékony szóbeli és írásbeli kommunikációra van szükség témavezetőjével. A feldatok jellegéből fakadóan eltérő mélységben minden feladatnál szükséges az IT eszközök és technikák használata. A feladat végén a hallgató poszter formájában összefoglalja munkájalegfontosabb lépéseit. Ezenfelül 10 perces szóbeli beszámolót tart, melynél a korszerű prezentációs technikák használata elengedhetetlen. Mivel a feladat időbeosztása kötetlen, a hallgatónak témavezetője segítségével meg kell határozni a munka sarokpontjait és az azokhoz köthető belső határidőket.
Tanulástámogató anyagok
Tankönyv
A tantárgyhoz nem szükséges olyan tankönyv, ami ISBN-nel rendelkezik és 1995. kiadási évnél újabb.
Jegyzet
A tantárgyhoz nem szükséges olyan jegyzet, ami ISBN-nel rendelkezik és 2005. kiadási évnél újabb.
Online elérhető tanulástámogató anyag
http://www.hds.bme.hu/oktatas.php?sm=1&xml=BMEGEVGNXPA
A tantárgyleírás hatályossága
Hatályosság kezdete: | 2020. március 9. |
Hatályosság vége: | 2021. szeptember 30. |
Általános szabályok
A tanulási eredmények értékelése két évközi részteljesítmény-mérés alapján történik. Egyrészt a komplex részteljesítmény értékelés a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a kötelező felkészült megjelenés a konzultációs alkalmakon, és az elvégzett munka félév végi leadása. A második értékelés a projekt jellegű feladat részteljesítmény értékelése a tantárgy tudás, képesség valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex, szóbeli értékelési módja, hallgatói előadás formájában. Az előadásra szintén el kell hozni az egyénileg készített, A3 formátumú mini posztert az elvégzett feladatról.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
1. Évközi teljesítményértékelés | ||
Típusa: | részteljesítmény (formatív) értékelés, projekt jellegű, komplex | |
Darabszáma: | 1 | |
Célja, leírása: | A projekt jellegű részteljesítmény értékelés vizsgálja és felméri a tantárgy tudás, képesség valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeit. A hallgatók egyénileg vagy csoportosan (a téma és a feladat komplexitásának függvényében) dolgoznak a választott projektfeladaton a témavezető oktató vezetése alatt. A témavezető oktató a konzultációkon hallottak, majd a félév végén leadott munka alapján értékeli a hallgatók tudását, hozzáállását, felkészültségét. | |
2. Évközi teljesítményértékelés | ||
Típusa: | részteljesítmény (formatív) értékelés, időponthoz kötött személyes cselekmény | |
Darabszáma: | 1 | |
Célja, leírása: | A projekt jellegű részteljesítmény értékelés vizsgálja és felméri a tantárgy tudás, képesség valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeit. Ennek komplex, szóbeli értékelési módja, hallgatói előadás formájában. Az előadás a szorgalmi időszak végén (egyeztetett időpontban és helyszínen) esedékes; alapvetően az elvégzett feladatokra és a kidolgozás minőségére fókuszál; hallgatótársak és oktatók előtt történik; a rendelkezésre álló idő 10 perc; utána 5 percben a hallgatóság által feltett kérdésekre adott válaszaival bizonyítja témában való jártasságát a hallgató. Szintén itt kell bemutatni a munkáról készített A3 formátumú mini poszter is. |
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
A tárgyhoz nem tartozik vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben, aláírás megadásában
Azonosítója | Részarány |
---|---|
1. Évközi teljesítményértékelés | 80 % |
2. Évközi teljesítményértékelés | 20 % |
Az aláírás megadásának feltétele, hogy az évközi teljesítményértékeléseken szerezhető pontszám legalább 50 %-át elérje.
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
A tárgyhoz nem tartozik vizsgaelem.
Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | ECTS minősítés | Teljesítmény %-ban kifejezve |
---|---|---|
jeles (5) | Excellent [A] | 90 % felett |
jeles (5) | Very Good [B] | 85 % - 90 % |
jó (4) | Good [C] | 72 % - 85 % |
közepes (3) | Satisfactory [D] | 65 % - 72 % |
elégséges (2) | Pass [E] | 50 % - 65 % |
elégtelen (1) | Fail [F] | 50 % alatt |
Az egyes érdemjegyeknél megadott alsó határérték már az adott érdemjegyhez tartozik.
Jelenléti és részvételi követelmények
A laboratóriumi gyakorlatok legalább 70 %-án (lefelé kerekítve) tevőlegesen részt kell venni.
Javítás, ismétlés és pótlás különös szabályai
A javításra, ismétlésre és pótlásra vonatkozó különös szabályokat a TVSz általános szabályaival együttesen kell értelmezni és alkalmazni.
Beadott és elfogadott részteljesítmény értékelés a jobb eredmény elérése érdekében a pótlási időszak végéig ismételten benyújtható-e? | ||
igen | ||
Korábbi eredmény figyelembevétele javítás, ismétlés-javítás esetén: | ||
több eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet kell figyelembe venni | ||
Részteljesítmény értékelés javítási, illetve ismétlési módja első alkalommal: | ||
a részteljesítmény értékelés egy alkalommal javítható, illetve ismételhető (ide értve a késedelmes benyújtást is) a pótlási időszak végéig | ||
El nem végzett laboratóriumi gyakorlatok teljesítése: | ||
az el nem végzett laborgyakorlatok a pótlási időszakban kötelezően elvégzendők | ||
Hibásan (pl. jegyzőkönyvhiba) teljesített laboratóriumi gyakorlatok ismétlése: | ||
a hibásan teljesített laborgyakorlat csak a teljes laborgyakorlati cselekmény ismételt elvégzésével teljesíthető |
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | óra / félév |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 56 |
felkészülés a laboratóriumi gyakorlati foglalkozásokra | 14 |
részteljesítmény értékelés feladatának kidolgozása | 30 |
további, a teljesítéshez szükséges munkaidő ráfordítás | 80 |
összesen | 180 |
Tantárgykövetelmények hatályossága
Tantárgykövetelmények hatályosságának kezdete: | 2020. március 9. |
Tantárgykövetelmények hatályosságának vége: | 2024. december 31. |
Elsődleges szak
A tantárgy elsődleges (fő) szakja, amelyen meghirdetésre kerül és amelyhez a kompetenciák kapcsolódnak:
Gépészmérnöki
Kapcsolódás a KKK rendelet céljához és (szakos) kompenetciáihoz
Ez a tantárgy a KKK rendeletben meghatározott, következő kompetenciák fejlesztését szolgálja:
Tudás
- Széles körű elméleti és gyakorlati felkészültséggel, módszertani és gyakorlati ismeretekkel rendelkezik az összetett gépészeti rendszerek és folyamatok tervezéséhez, gyártásához, modellezéséhez, üzemeltetéséhez és irányításához.
- Ismeri a gépészeti területhez kapcsolódó információs és kommunikációs technológiákat.
- Ismeri a műszaki szakterület alapvető jelentőségű elméleteit, összefüggéseit és az ezeket felépítő terminológiát.
Képesség
- Képes az adott műszaki szakterület elméleteit és az azokkal összefüggő terminológiát a problémák megoldásakor innovatív módon alkalmazni.
- Képes információs és kommunikációs technológiákat és módszereket alkalmazni műszaki problémák megoldására.
- Felkészült, hogy szakterületén, anyanyelvén és legalább egy idegen nyelven publikációs, prezentációs tevékenységet és tárgyalásokat folytasson.
Attitűd
- Nyitott és fogékony a műszaki szakterületen zajló szakmai, technológiai fejlesztés és innováció megismerésére és elfogadására, hiteles közvetítésére.
- Elkötelezett a magas színvonalú, minőségi munkavégzés iránt, példát mutat munkatársainak e szemlélet alkalmazásában.
- Elkötelezett a gépészmérnöki terület új ismeretekkel, tudományos eredményekkel való gyarapítására.
Önállóság és felelősség
- Önállóan képes mérnöki feladatok megoldására.
- Szakmai problémák megoldása során önállóan és kezdeményezően lép fel.
- Megszerzett tudását és tapasztalatait formális, nem formális és informális információátadási formákban megosztja szakterülete művelőivel.
A tantárgy teljesítéséhez ajánlott előzetes ismeretek
Tudás típusú kompetenciák
(azon előzetes ismeretek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
nincs |
Képesség típusú kompetenciák
(azon előzetes képességek és készségek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
nincs |