Tantárgy neve (magyarul, angolul) | Projektfeladat | |||
Teamwork Project
|
||||
Tantárgykód | BMEGEÁTNKPR | |||
Tantárgyjelleg | kontaktóra nélküli, konzultációval segített önálló munkára épülő tanegység | |||
Kurzustípusok és óraszámok (heti/féléves) | kurzustípus: | előadás (elmélet) | gyakorlat | laboratóriumi gyakorlat |
óraszám (heti): | 0 | 0 | 4 | |
jelleg (kapcsolt/önálló): | - | - | önálló | |
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa | félévközi érdemjegy | |||
Tantárgy kreditértéke | 6 | |||
Tantárgyfelelős | neve: | Dr. Szente Viktor Gyula (71958279813) | ||
beosztása: | adjunktus | |||
elérhetősége: | szente@ara.bme.hu | |||
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység | Áramlástan Tanszék | |||
http://www.ara.bme.hu | ||||
Tantárgy weblapja | http://www.ara.bme.hu/oktatas/tantargy/NEPTUN/BMEGEATNKPR | |||
Tantárgy oktatásának nyelve | magyar, angol | |||
Tantárgy elsődleges mintatantervi jellege | kötelező | |||
Közvetlen előkövetelmények | Erős előkövetelmény | nincs | ||
Gyenge előkövetelmény | ||||
Párhuzamos előkövetelmény | ||||
Mérföldkő előkövetelmény | legalább 0 megszerzett kredit | |||
Kizáró feltétel | nincs |
Célkitűzés
A tantárgy célkitűzése, hogy a hallgatókkal megismertetesse az ipar-orientált, speciális áramlástechnikai tudást igénylő problémákat, megoldásuk szemléletével és módszertanával, csoportmunkával elvégzendő feladatok kidolgozása keretében. Az adott mesterszakot végző hallgató csoportmunkára való alkalmasságát bizonyítja a feladatkiírásban szereplő akár interdiszciplináris, mesterszakokon átívelő téma több hallgató által alakított munkacsoportban elvégzett, határidőre történő, magas szintű kidolgozásával.
Tanulási eredmények
A tantárgy teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
Ismeri a műszaki szakterületen meghatározó természettudományi (matematikai, mechanikai, áramlástani, hőtani és elektronikai) elméleteket és számítási módszereket. Ismeri a műszaki szakterület alapvető jelentőségű elméleteit, összefüggéseit és az ezeket felépítő terminológiát. Érti a műszaki szakterület ismeret- és tevékenységrendszerének alapvető tényeit, határait és a fejlődés, fejlesztés várható irányait. Átfogóan ismeri a műszaki szakterületen alkalmazott szerkezeti anyagok fontosabb tulajdonságait, alkalmazási területeit. Rendelkezik a műszaki szakterülethez kapcsolódó méréstechnikai és méréselméleti ismeretekkel. Tájékozott a műszaki szakterülethez kapcsolódó információs és kommunikációs technológiákat illetően. Tájékozott a korszerű kísérleti és a numerikus módszerekre támaszkodó modellezési technikákat illetően. Tisztában van a gépek és gépészeti rendszerek időben változó folyamatainak modellezésével, a folyamatok analízisével. Tisztában van a kutatáshoz vagy tudományos munkához szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákkal. Rendelkezik a kutatási, fejlesztési feladatok szervezését, irányítását, alapvető kommunikációt lefedő ismeretekkel.
Képesség
Képes a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a problémamegoldó technikák felhasználására. Képes az új tudományos eredmények megismerésére és alkalmazására. Képes a megoldandó problémák megértésére és megoldására, eredeti ötletek felvetésére. Szakmailag magas szinten önállóan megtervezi a végrehajtandó feladatokat. Fejleszti önművelési, a saját tudás magasabb szintre emelési képességét. A szakterületén belül felmerülő speciális problémákat sokoldalú interdiszciplináris megközelítéssel megoldja. Alkalmazza az információs és kommunikációs technológiákat és módszereket műszaki problémák megoldására. A problémákat és az összetett feladatokat rugalmasan és kreatívan kezeli. A gépészmérnöki munkában a mechanika, a hőtan, az áramlástan, az elektronika és az informatika szakterületeiről szerzett ismereteit integráltan alkalmazza. Korszerű ismeretszerzési és adatgyűjtési módszerek felhasználásával innovatív módon megoldja a szakterületén felmerülő speciális műszaki problémákat.
Attitűd
Törekszik szakmailag magas szinten önállóan vagy munkacsoportban megtervezni és végrehajtani a feladatait. Törekszik arra, hogy a munkáját rendszerszemléletű és folyamatorientált gondolkodásmód alapján komplex megközelítésben végezze. Elkötelezett a magas színvonalú, minőségi munkavégzés iránt és törekszik e szemléletet munkatársai felé is közvetíteni. Nyitott a műszaki szakterületével kapcsolatos új, korszerű és innovatív eljárások, módszerek alkalmazására. Fejleszti képességeit a megszerzett ismeretei alkalmazásával a megfigyelhető jelenségek minél alaposabb megismerésére, törvényszerűségeinek leírására, megmagyarázására. Bővíti ismerteit a műszaki szakterületén alkalmazott legjobb gyakorlatok, új szakmai ismeretek, módszerek megismerésére. Támogatja, hogy önképzését a munkavégzéséhez kapcsolódó szakterületeken folyamatos és szakmai céljaival megegyező legyen.
Önállóság és felelősség
Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgatótársaival. Elfogadja a megalapozott szakmai és egyéb kritikai észrevételeket. Szakmai problémák megoldását önállóan és kezdeményezően végzi. Ismeretei birtokában, elemzései alapján felelős, megalapozott döntést hoz. Felelősséget vállal a szakvéleményében közölt megállapításokért és szakmai döntéseiért, az általa, illetve irányítása alatt végzett munkafolyamatokért. Elkötelezett a rendszerelvű gondolkodás és problémamegoldás elvei és módszerei iránt.
Oktatási módszertan
A tantárgy oktatása az adott témát kiíró témavezetővel legalább heti rendszerességgel tartott konzultációs rendszerben végzett önálló munka keretében zajlik, ahol egy kiadott projektmunkát kell csoportosan megoldani, mely a csoportmunka-készségeket is fejleszti egyúttal. A hallgatói csoport (javasolt létszám: 3 fő) a feladatot a témavezetőjükkel egyénileg egyeztetett munkaterv alapján dolgozza ki. A projektmunkáról a félév végén jelentést kell készíteni, valamint prezentáció keretében kell bemutatni.
Tanulástámogató anyagok
Tankönyv
Lajos Tamás: Az áramlástan alapjai. (2015) ISBN: 9789631228854
Jegyzet
Projektfeladat tartalmi és formai követelmények, 2018.
Online elérhető tanulástámogató anyag
http://www.ara.bme.hu/oktatas/tantargy/NEPTUN/BMEGEATNGPR
A tantárgyleírás hatályossága
Hatályosság kezdete: | 2020. március 3. |
Hatályosság vége: | 2024. december 31. |
Általános szabályok
A tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli összegző teljesítménymérés valamint egy részteljesítmény mérés alapján történik. Az összegző tanulmányi teljesítményértékelés a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja a projektfeladatról készített jelentés formájában. A részteljesítmény értékelés elsősorban az attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája a projektfeladatról készített és előadott prezentáció.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
1. Évközi teljesítményértékelés | ||
Típusa: | részteljesítmény (formatív) értékelés, projekt jellegű, komplex | |
Darabszáma: | 1 | |
Célja, leírása: | Az összegző értékelés együttesen vizsgálja és méri fel a hallgatók tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciákkal meghatározott tanulási eredményeit. Teljesítése a projektfeladatról készített jelentés formájában történik, melynek leadási határideje a szorgalmi időszak vége. A Jelentés terjedelmére a feladatkiírás jellegzetességeit figyelembe véve a témavezető iránymutatása a mérvadó, de a szokásos terjedelem rendszerint ábrákkal együttesen számolva kb. 15-25 oldal. Csak a template-nek megfelelő formátumú Jelentés adható be. A Jelentés borítóját, nyilatkozat önálló munkáról, szerzői jog stb. kötelező elemek szövegezését (a saját adatok kitöltésén túl) módosítani tilos. Az összegző teljesítményértékelésen 50 pont szerezhető. Minimum 40% elérendő. | |
2. Évközi teljesítményértékelés | ||
Típusa: | részteljesítmény (formatív) értékelés, időponthoz kötött személyes cselekmény | |
Darabszáma: | 1 | |
Célja, leírása: | A részteljesítmény értékelés alapvető célja az attitűd, valamint az autonómia és felelősség kompetenciacsoportba tartozó tanulási eredmények meglétének vizsgálata. Ennek módja a projektfeladatról készített, és a hallgatók előtt előadott prezentáció. Teljesítésére a tanulmányi teljesítményértékelési tervben meghatározott időpontban, előreláthatólag az utolsó oktatási héten kerül sor. Prezentáció nem pótolható a szorgalmi időszakon túl. A részteljesítményértékelésen 50 pont szerezhető. Minimum 40% elérendő. |
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
A tárgyhoz nem tartozik vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben, aláírás megadásában
Azonosítója | Részarány |
---|---|
1. Évközi teljesítményértékelés | 50 % |
2. Évközi teljesítményértékelés | 50 % |
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
A tárgyhoz nem tartozik vizsgaelem.
Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | ECTS minősítés | Teljesítmény %-ban kifejezve |
---|---|---|
jeles (5) | Excellent [A] | 85 % felett |
jeles (5) | Very Good [B] | 85 % - 85 % |
jó (4) | Good [C] | 70 % - 85 % |
közepes (3) | Satisfactory [D] | 55 % - 70 % |
elégséges (2) | Pass [E] | 40 % - 55 % |
elégtelen (1) | Fail [F] | 40 % alatt |
Az egyes érdemjegyeknél megadott alsó határérték már az adott érdemjegyhez tartozik.
Jelenléti és részvételi követelmények
A laboratóriumi gyakorlatok legalább 85 %-án (lefelé kerekítve) tevőlegesen részt kell venni.
Javítás, ismétlés és pótlás különös szabályai
A javításra, ismétlésre és pótlásra vonatkozó különös szabályokat a TVSz általános szabályaival együttesen kell értelmezni és alkalmazni.
Beadott és elfogadott részteljesítmény értékelés a jobb eredmény elérése érdekében a pótlási időszak végéig ismételten benyújtható-e? | ||
NEM | ||
Korábbi eredmény figyelembevétele javítás, ismétlés-javítás esetén: | ||
az időben újabb eredmény felülírja a korábbit | ||
Részteljesítmény értékelés javítási, illetve ismétlési módja első alkalommal: | ||
a részteljesítmény értékelés(ek) ezen csoportjába tartozó teljesítményértékelés nem javítható, illetve nem ismételhető, az eredmény megállapítás a TVSZ 122. § (6) bekezdésben foglaltak szerint | ||
El nem végzett laboratóriumi gyakorlatok teljesítése: | ||
az el nem végzett laborgyakorlatok a szorgalmi időszakban kijelölt pótlási alkalommal elvégezhetők, de ez nem kötelező | ||
Hibásan (pl. jegyzőkönyvhiba) teljesített laboratóriumi gyakorlatok ismétlése: | ||
a hibásan (pl. jegyzőkönyvhiba) teljesített laborgyakorlat a hibás rész kijavított formában történő benyújtásával teljesíthető |
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | óra / félév |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 56 |
felkészülés a laboratóriumi gyakorlati foglalkozásokra | 14 |
részteljesítmény értékelés feladatának kidolgozása | 30 |
további, a teljesítéshez szükséges munkaidő ráfordítás | 80 |
összesen | 180 |
Tantárgykövetelmények hatályossága
Tantárgykövetelmények hatályosságának kezdete: | 2020. március 3. |
Tantárgykövetelmények hatályosságának vége: | 2024. december 31. |
Elsődleges szak
A tantárgy elsődleges (fő) szakja, amelyen meghirdetésre kerül és amelyhez a kompetenciák kapcsolódnak:
minden_mesterszakon_közös
Kapcsolódás a KKK rendelet céljához és (szakos) kompenetciáihoz
Ez a tantárgy a KKK rendeletben meghatározott, következő kompetenciák fejlesztését szolgálja:
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
A tantárgy teljesítéséhez ajánlott előzetes ismeretek
Tudás típusú kompetenciák
(azon előzetes ismeretek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
nincs |
Képesség típusú kompetenciák
(azon előzetes képességek és készségek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
nincs |