Tantárgy neve (magyarul, angolul) | Projektfeladat | |||
Teamwork Project
|
||||
Tantárgykód | BMEGEENNWPR | |||
Tantárgyjelleg | kontaktóra nélküli, konzultációval segített önálló munkára épülő tanegység | |||
Kurzustípusok és óraszámok (heti/féléves) | kurzustípus: | előadás (elmélet) | gyakorlat | laboratóriumi gyakorlat |
óraszám (heti): | 0 | 0 | 4 | |
jelleg (kapcsolt/önálló): | - | - | önálló | |
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa | félévközi érdemjegy | |||
Tantárgy kreditértéke | 6 | |||
Tantárgyfelelős | neve: | Dr. Laza Tamás (71553577740) | ||
beosztása: | adjunktus | |||
elérhetősége: | laza@energia.bme.hu | |||
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység | Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék | |||
http://energia.bme.hu | ||||
Tantárgy weblapja | http://energia.bme.hu | |||
Tantárgy oktatásának nyelve | angol | |||
Tantárgy elsődleges mintatantervi jellege | kötelező | |||
Közvetlen előkövetelmények | Erős előkövetelmény | nincs | ||
Gyenge előkövetelmény | ||||
Párhuzamos előkövetelmény | ||||
Mérföldkő előkövetelmény | legalább 0 megszerzett kredit | |||
Kizáró feltétel | nincs |
Célkitűzés
A tárgy célja a hallgatók önálló problémamegoldó képességének fejlesztése, az önálló mérnöki munkavégzésbe bevezetése egy komplex számítási/mérési/tervezési feladaton keresztül. A hallgató a félév elején választ a meghirdetett feladatok közül (vagy önállóan kitalál egy feladatot, amely megoldásához felkér egy témavezetőt), amelyet a témavezető oktatóval közösen dolgoznak ki kötetlen időbeosztásban.
Tanulási eredmények
A tantárgy teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
A témavezetője segítségével azonosítja a műszaki terület egy választott szegmenséről írandó munka feladatkiírás fő tartalmi elemeit. A képzése során elsajátított ismeretek segítségével összegyűjti a szakirodalmat. Előzetes ismeretei segítségével rendszerezi az irodalom átolvasása során szerzett új ismereteket. Rendelkezik azzal a tudással, amely szükséges az átnézett szakirodalom elemzéséhez. Tisztában van azokkal a műszaki ismeretekkel, amelyek szükségesek a feladatkiírásban szereplő feladatok megfelelő színtű elvégzéséhez. Rendelkezik azzal a tudással, amelynek segítségével hatékonyan konzultál a témavezetőjével. Rendszerbe foglalja a feladat kidolgozása során megszerzett ismereteket. Értelmezi a feladat kidolgozása során fellépő nehézségeket és lépéseket tesz azok leküzdésére. Definiálja a felmerülő problémákat és a témavezetője segítségével kijelölik a megoldás irányát. Megnevezi a feladat további kidolgozásához szükséges lépéseket.
Képesség
Megfelelően értelmezi a komplex számítási/mérési/tervezési feladatot. Meghatározza a témavezetővel részletezett feladatok elvégzésének helyes sorrendjét. Azonosítja a feladat helyes elkészítéséhez még átnézendő szakirodalom körét. Leírja a szakirodalomban talált vonatkozó ismereteket a munkájában. Elemzi az átnézett szakirodalmat a korábban tanultak fényében. Az eddigi tanulmányai során elsajátított műszaki ismereteket alkalmazza a munkája kidolgozása során. Megfelelően kezeli a felmerülő olyan kihívásokat, amik az előzetes feladatkmegbeszéléstől való eltérést vagy a feladatok bővítését igényelné. Munkája során előkészíti az átnézett szakirodalom, vagy elvégzett elemzés eredményeit a témavezetőjével folytatott konzultációk hatékonnyá tétele érdekében. Javaslatot tesz a témavezetőjének az elvégzednő munka módosítására, amennyiben annak szüksége felmerülne. Különbséget tesz lényegi, hasznos, műszakilag releváns és haszontalan információ között.
Attitűd
Munkáját, eredményeit és következtetéseit folyamatosan ellenőrzi a témavezetője, konzulense segítségével. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti a választott műszaki területre vonatkozó tudását. Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára és szükség esetén új készségek szerzésére. Törekszik a műszaki problémamegoldáshoz szükséges eszközrendszer megismerésére, hibamentes és rutinszerű használatára. Fejleszti a pontos és hibamentes feladatmegoldást, a mérnöki precizitást és szabatosságot szolgáló képességeit.
Önállóság és felelősség
Együttműködik az ismeretek bővítése során a témavezetőjével és konzulensével, valamint szükség szerint hallgatótársaival. A dolgozata elkészítése során elfogadja a megalapozott szakmai és egyéb kritikai észrevételeket. Folyamatosan együttműködik témavezetőjével, konzulensével, adott esetben hallgatótársaival a dolgozata kidolgozása során. Ismeretei birtokában, elemzései alapján felelős, megalapozott és önálló döntést hoz. Felelősséget érez az energetika, az energiagazdálkodás problémái, valamint a fenntartható környezethasználat, továbbá a jelen és a jövő nemzedékei iránt.
Oktatási módszertan
A tantárgy oktatása során a hallgató önállóan dolgozik a választott feladaton oktatója vezetésével. Ehhez hatékony szóbeli és írásbeli kommunikációra van szükség témavezetőjével. A feldatok jellegéből fakadóan eltérő mélységben minden feladatnál szükséges az IT eszközök és technikák használata. A feladat végén a hallgató dolgozat formájában összefoglalja munkájalegfontosabb lépéseit. Mivel a feladat időbeosztása kötetlen, a hallgatónak témavezetője segítségével meg kell határozni a munka sarokpontjait és az azokhoz köthető belső határidőket.
Tanulástámogató anyagok
Tankönyv
Paul Gruba, Justin Zobel: How To Write Your First Thesis, Springer Verlag, 2017, ISBN: 978-3-319-61853-1
A tantárgyhoz nem szükséges egyéb olyan tankönyv, ami ISBN-nel rendelkezik és 1995. kiadási évnél újabb.
Jegyzet
A tantárgyhoz nem szükséges olyan jegyzet, ami ISBN-nel rendelkezik és 2005. kiadási évnél újabb.
Online elérhető tanulástámogató anyag
A tantárgyleírás hatályossága
Hatályosság kezdete: | 2019. szeptember 1. |
Hatályosság vége: | 2023. december 31. |
Általános szabályok
A tanulási eredmények értékelése két darab évközi teljesítmény-mérés alapján történik. Egyrészt a komplex ljesítmény értékelés a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a kötelező felkészült megjelenés a konzultációs alkalmakon (20%), és az elvégzett munka félév végi leadása (80%). A félév végén leadott munka értékelése a 2. számú melléklet az V./11/2014-2015. (2015. VI. 4.) Kari Tanácsi határozathoz c. dokumentum alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
1. Évközi teljesítményértékelés | ||
Típusa: | részteljesítmény (formatív) értékelés, projekt jellegű, komplex | |
Darabszáma: | 1 | |
Célja, leírása: | A tanulási eredmények értékelése egyik módja a komplex teljesítmény értékelés a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja az elvégzett munka félév végi leadása, illetve abbaj értrékelése. A félév végén leadott munka értékelése a 2. számú melléklet az V./11/2014-2015. (2015. VI. 4.) Kari Tanácsi határozathoz c. dokumentum alapján történik. | |
2. Évközi teljesítményértékelés | ||
Típusa: | részteljesítmény (formatív) értékelés, időponthoz kötött személyes cselekmény | |
Darabszáma: | 1 | |
Célja, leírása: | A tanulási eredmények értékelése két darab évközi teljesítmény-mérés alapján történik. Ennek a második eleme a komplex telljesítmény értékelés a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a kötelező felkészült megjelenés a konzultációs alkalmakon. A konzultációs alkalmakon konzultációs napló vezetése történik. |
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása
A tárgyhoz nem tartozik vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben, aláírás megadásában
Azonosítója | Részarány |
---|---|
1. Évközi teljesítményértékelés | 80 % |
2. Évközi teljesítményértékelés | 20 % |
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
A tárgyhoz nem tartozik vizsgaelem.
Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | ECTS minősítés | Teljesítmény %-ban kifejezve |
---|---|---|
jeles (5) | Excellent [A] | 92 % felett |
jeles (5) | Very Good [B] | 85 % - 92 % |
jó (4) | Good [C] | 72 % - 85 % |
közepes (3) | Satisfactory [D] | 65 % - 72 % |
elégséges (2) | Pass [E] | 50 % - 65 % |
elégtelen (1) | Fail [F] | 50 % alatt |
Az egyes érdemjegyeknél megadott alsó határérték már az adott érdemjegyhez tartozik.
Jelenléti és részvételi követelmények
A laboratóriumi gyakorlatok legalább 70 %-án (lefelé kerekítve) tevőlegesen részt kell venni.
Javítás, ismétlés és pótlás különös szabályai
A javításra, ismétlésre és pótlásra vonatkozó különös szabályokat a TVSz általános szabályaival együttesen kell értelmezni és alkalmazni.
Beadott és elfogadott részteljesítmény értékelés a jobb eredmény elérése érdekében a pótlási időszak végéig ismételten benyújtható-e? | ||
igen | ||
Korábbi eredmény figyelembevétele javítás, ismétlés-javítás esetén: | ||
több eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet kell figyelembe venni | ||
Részteljesítmény értékelés javítási, illetve ismétlési módja első alkalommal: | ||
a részteljesítmény értékelés egy alkalommal javítható, illetve ismételhető (ide értve a késedelmes benyújtást is) a pótlási időszak végéig | ||
El nem végzett laboratóriumi gyakorlatok teljesítése: | ||
az el nem végzett laborgyakorlatok a pótlási időszakban kötelezően elvégzendők | ||
Hibásan (pl. jegyzőkönyvhiba) teljesített laboratóriumi gyakorlatok ismétlése: | ||
a hibásan teljesített laborgyakorlat csak a teljes laborgyakorlati cselekmény ismételt elvégzésével teljesíthető |
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | óra / félév |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 56 |
felkészülés a laboratóriumi gyakorlati foglalkozásokra | 14 |
részteljesítmény értékelés feladatának kidolgozása | 30 |
további, a teljesítéshez szükséges munkaidő ráfordítás | 81 |
összesen | 181 |
Tantárgykövetelmények hatályossága
Tantárgykövetelmények hatályosságának kezdete: | 2019. szeptember 1. |
Tantárgykövetelmények hatályosságának vége: | 2023. december 31. |
Elsődleges szak
A tantárgy elsődleges (fő) szakja, amelyen meghirdetésre kerül és amelyhez a kompetenciák kapcsolódnak:
energetikai_mérnöki
Kapcsolódás a KKK rendelet céljához és (szakos) kompenetciáihoz
Ez a tantárgy a KKK rendeletben meghatározott, következő kompetenciák fejlesztését szolgálja:
Tudás
- Ismeri az energetikai mérnöki szakmához szorosan kapcsolódó természettudományos és műszaki elméletet és gyakorlatot, rendelkezik a megfelelő szintű manuális készségekkel.
- Ismeri a kutatáshoz, a tudományos munkához szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákat.
- Részletesen ismeri a számítógépes tervezés, modellezés és szimuláció energetikai szakterülethez kapcsolódó eszközeit és módszereit.
Képesség
- Képes az energetikai és energiaellátó rendszerek és folyamatok üzemeltetése során gyűjtött információk feldolgozására, rendszerezésére és elemzésére, majd ezek alapján következtetéseket levonására.
- Képes az energiaátalakító, -ellátó és -felhasználó rendszerekhez közvetlenül kapcsolódó műszaki, gazdasági, környezeti, és humán erőforrások felhasználásának komplex tervezésére és menedzselésére.
- Képes a kreatív problémakezelésre, az összetett feladatok rugalmas megoldására, továbbá az élethosszig tartó tanulásra és elkötelezettségre a sokszínűség és az értékalapúság mellett.
Attitűd
- Együttműködik más szakterületek képviselőivel.
- Nyitottan áll a Tevékenységét érintő kritikai észrevételekhez.
- Tevékenységét rendszerszemléletű és folyamatorientált gondolkodásmód alapján komplex megközelítésben, a fenntarthatóság és energiatudatosság szempontjait előtérbe helyezve végezi.
Önállóság és felelősség
- Önállóan Képes mérnöki feladatok megoldására.
- Kezdeményező szerepet vállal műszaki problémák megoldásában.
- Vállalja a felelősséget az irányítása alatt zajló részfolyamatokért.
A tantárgy teljesítéséhez ajánlott előzetes ismeretek
Tudás típusú kompetenciák
(azon előzetes ismeretek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
nincs |
Képesség típusú kompetenciák
(azon előzetes képességek és készségek összessége, amelyek megléte nem kötelező, de a tantárgy eredményes teljesítését nagyban elősegíti) |
nincs |